Pengaruh Kedisiplinan Dan Motivasi Belajar Terhadap Prestasi Belajar Ekonomi

Yati Mariawati(1*)

(1) 
(*) Corresponding Author

Abstract


This study aims to determine the effect of discipline and learning motivation on economic learning achievement. The research used quantitative approach with survey method. The number of samples is 60 people through simple random sampling. Multiple regression analysis technique is used to analyze data by using SPSS Ver application. 22 for Window. The results of the study prove There is a significant influence of discipline and motivation to learn together on economic achievement in SMAN Kota Serang. There is a significant influence of discipline on economic achievement in SMAN Kota Serang. There is a significant influence of learning motivation on economic achievement in SMAN Kota Serang

References


SUMBER RUJUKAN

A.M. Sardiman. 1996. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Arikunto, Suharsimi. 2012. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.

Aunurrahman. 2010. Belajar Dan Pembelajaran. Bandung: Alfabeta.

Depdiknas Republik Indonesia. 2003. Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.Jakarta.

Depdiknas. 2005. Standar Nasional Pendidikan.Peraturan Pemerintah No.19 Tahun 2005. Jakarta.

Djaali. H. 2008. Psikologis Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara.

Djamarah, Syaeful Bahri. 2008. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta

Hamalik, Oemar.2010. Psikologi Belajar Dan Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algesindo

_______ 2008. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Pribumi Aksara

Hasibuan, H. Melayu Sp. 1996. Organisasi Dan Motivasi. Jakarta: Bumi Aksara

Hidayat, Syarif. 2013. Teori Dan Prinsip Pendidikan. Jakarta: Pustaka Mandiri

Pusat Bahasa Depdiknas. 2001. Kamus Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka

Rasyad, Aminuddin. 2003. Teori Belajar Dan Pembelajaran. Jakarta: Asdi Mahasatya

Sarwono, Jonatan. 2006. Metode Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif. Yogyakarta: Graha Ilmu

Semiawan, Conny R. 2009. Penerapan Pembelajaran Pada Anak-Anak. Jakarta: Indeks

Singarimbun, Masri & Sofian Effendi (Ed). 2012. Metode Penelitian Survei. Jakarta: LP3ES

Sudjana, Nana. 2009. Penelitian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya

Sugiyono. 2003. Metode Penelitian. Bandung: CV. Alpabeta

_______ 2012. Metode Penelitian Administrasi. Bandung: CV. Alpabeta

_______ 2012. Statistika Untuk Penelitian. Bandung: CV. Alpabeta

Syah, Muhibbin. 2010. Psikologis Pendidikan Dengan Pendekatan Baru. Bandung: Remaja Rosdakarya

Unindra PGRI. 2014. Buku Panduan Penulisan Tesis. Jakarta: Unindra

Tulus, Tu’u. 2004. Peran Disiplin Pada Perilaku dan Prestasi Siswa. Jakarta: Rineka Cipta

Internet:




DOI: http://dx.doi.org/10.30998/herodotus.v1i1.2908

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Yati Mariawati

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

  Publisher:
Universitas Indraprasta PGRI

Address: Fakultas Pascasarjana | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. 
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Work Hours: 09.00 AM – 04.00 PM
Best hours to visit: From 9 am to 11 am or after 3 pm. The busiest times are between 11 am and 3 pm. 


  Creative Commons License
Herodotus : Jurnal Pendidikan IPS is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.