THE EFFECTS OF LINGUISTIC INTELLIGENCE AND CLASSROOM CLIMATE’S PERCEPTION OF THE STUDENT’S ENGLISH CONVERSATION
(1) Universitas Indraprasta
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ardi, N. S. (2014). Panduan Sukses Komunikasi Belajar Mengajar. Yogyakarta: Diva Press.
Ardy, N. W. (2013). Manajemen Kelas Teori dan Aplikasi untuk Menciptakan Kelas yang Kondusif. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Awalludin. (2008). Statistika Pendidikan. Direktorat Jendral Pendidikan Tinggi Departemen Pendidikan Nasional.
Berlian, I. (2013). Manajemen Berbasis Sekolah Menuju Sekolah Berprestasi. Jakarta: Esensi.
Darmawan, D. (2014). Metode Penelitian Kuatitatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Dimyati & Mudjiono. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Hamalik, O. (2014). Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Hamdani. (2011). Strategi Belajar Mengajar. Bandung: CV. Pustaka Setia.
Kamal, M. (2013). Strategi Active Knowledge Sharing dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa SD/MI. Jurnal Tarbiyah al-Awlad, Volume IV, Edisi 1.
Mahmud. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: CV. Pustaka Setia
Misyanto. (2015). Pengaruh Manajemen Kelas dan Motivasi Belajar terhadap Hasil Belajar Matematika. Anterior Jurnal: Vol. 14 No. 2.
Musfiqon. (2012). Panduan Lengkap Metodologi Penelitian Pendidikan. Jakarta: PT. Prestasi Pustakaraya.
Nasution. (2013). Berbagai Pendekatan dalam Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Bumi Aksara.
Novita, J., dkk. (2013). Pengaruh Lingkungan Kelas terhadap Sikap Siswa untuk Pelajaran Matematika. Humanitas: Vol. X No. 1.
Prajitno, H. S., dkk. (2008). Effective Teaching Teori dan Aplikasi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Purwanto. (2012). Instrumen Penelitian Sosial dan Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Ridwan. (2015). Dasar-Dasar Statistika. Bandung: Alfabeta.
Ahmad, R. & Anni, C. T. (2012). Psikologi Pendidikan. Semarang: UNNES Press.
Sa’adah, Agustin. 2013. Hubungan Pendekatan Manajemen Kelas dengan Motivasi Belajar Siswa. Manajemen Pendidikan: Vol. 24 No. 2 ISSN 0852-1921.
Sardiman, A. M. 2014. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja Grafindo.
Ševkuši?, S. & Andjelkovic, S. & Milin, V. (2014). Classroom climate in Serbia: The perspective of primary school teachers. Zbornik Instituta za pedagoska istrazivanja. 46. 277-298. 10.2298/ZIPI1402277S.
Slameto. (2013). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta.
Sugiyono. (2014). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sukmadinata, N. S. (2015). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sulaiman. (2015). Classroom Management and The Implications to Quality Of Learning (A Study About Classroom Climate at Madrasah Aliyah In Aceh, Indonesia). Peuradeun: Vol. 3 No. 3 ISSN 2338-8617.
Susanto, A. (2013). Teori dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Prenadamedia Group.
Uno, H. (2015). Teori Motivasi dan Pengukurannya Analisis di Bidang Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Widoyoko, E. P. (2015). Teknik Penyusunan Instrumen Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/inference.v3i1.6011
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published by:
Universitas Indraprasta PGRI
Address: Kampus A Building 2, 3rd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia.
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Work Hours: 09.00 AM – 08.00 PM
Best hours to visit: From 9 am to 11 am or after 3 pm. The busiest times are between 11 am and 3 pm.
INFERENCE: Journal of English Language Teaching is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License