PENGARUH PERSEPSI ATAS LINGKUNGAN SEKOLAH DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR ILMU PENGETAHUAN SOSIAL
(1) 
(*) Corresponding Author
Abstract
Based on the results of this study concluded that: 1) There is a significant influence on the Perception of the School environment and student Motivation together with student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.004 and the value of F = 6,207. 2) There is a significant influence on the Perception of the School environment on student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.032 and tcount = 2.193. 3) There is a significant effect of learning Motivation on student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.041 and tcount = 2.093
Full Text:
PDF (Indonesian)References
DAFTAR PUSTAKA
Abror, Abd. Rachman. 1993. Psikologi Pendidikan. : Tiara Wacana. Yogyakarta
Arikunto, Suharsimi. 2003, Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Yogyakarta Bumi Aksara
Arifin, Z. (2011). Penelitian Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Arko Pujadi. (2007). Business & Management Journal Bunda Mulia. Jurnal FE (Vol: 3, No.2). Hlm 42-43
Depdiknas. (2005). Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 19 tahun 2006 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
Dimyati & Mudjiono. (2006). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Djamarah, S. B. (2005). Guru dan Anak Didik dalam Interaksi Edukatif: Suatu Pendekatan Teoritis Psikologis. Jakarta: Rineka Cipta.Gredler,
Margaret E. Bell. Belajar dan Membelajarkan, PT. Raja Grafindo Persada. Jakarta
Hadikusumo, Kunaryo, dkk. (1996). Pengantar Pendidikan. Semarang: IKIP Semarang Press
Hamalik, Oemar. 2000. Psikologi Belajar dan Mengajar. Sinar Baru Algensindo. Bandung
Koestoer, P. 1983. Dinamika dalam Psikologi Pendidikan. Erlangga. Jakarta
Nasution. (2004). Sosiologi Pendidikan. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Newstrom, Keith Davi S & John W. 1996. Perilaku dalam organisasi. : Erlangga. Jakarta
Oemar, Hamalik. (2000). Psikologi Belajar dan Mengajar. Bandung : Sinar Baru Algesindo.
Purwanto. (2002). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Pidarta, Made. 1995. Peranan Kepala Sekolah Pada Pendidikan Dasar. Gramedia. Jakarta
Prijodarminto, Soegeng. 1994. Disiplin Kiat Menuju Sukses. Abadi. Jakarta
Rakhmat, J. (2008). Psikologi Komunikasi. Bandung: Remaja Rosdakarya Offset.Reksohadiprodjo, Sukanto dan T. Hani Handoko. 1994. Organisasi Perusahaan Teori.: Erlangga. Jakarta
Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta
Sudjana, Nana. 1989. Teori-teori untuk Pengajaran. Lembaga Penerbit Fak. Ekonomi UI. Jakarta
Sutarto. 1995. Dasar-dasar Organisasi. Gajah Mada University Press. Yogyakarta
Sayuti, A. N. Hamid. 2000. Pedoman Penulisan Ilmiah untuk Tesis S 2 & S 3 serta kajian Teoritis. UNJ. Jakarta
Sulaiman, Dadang. 1988. Teknologi/Metodologi Pengajaran. Depdikbud RI. Dirjen Dikti. Jakarta
Sutisna, Oteng. Administrasi pendidkan dasar teoritis untuk praktek Profesional. Angkasa. Bandung
Sters, Ricard M.. 1994. Efektivitas Organisasi. Erlangga. Jakarta
Wursanto, I. C.. 1992. Manajemen Keguruan, Kainsius. Yogyakarta
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/herodotus.v1i3.5870
Article Metrics
Metrics powered by PLOS ALM
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Nur Azizah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publisher: Universitas Indraprasta PGRI Address: Fakultas Pascasarjana | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. |
|
Herodotus : Jurnal Pendidikan IPS is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. |