PENGARUH PERSEPSI ATAS LINGKUNGAN SEKOLAH DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR ILMU PENGETAHUAN SOSIAL

Nur Azizah(1*)

(1) 
(*) Corresponding Author

Abstract


Based on the results of this study concluded that: 1) There is a significant influence on the Perception of the School environment and student Motivation together with student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.004 and the value of F = 6,207. 2) There is a significant influence on the Perception of the School environment on student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.032 and tcount = 2.193. 3) There is a significant effect of learning Motivation on student achievement Privat Vocational School Sciens in West Jakarta. This is evidenced by the value Sig = 0.041 and tcount = 2.093


Full Text:

PDF (Indonesian)

References


DAFTAR PUSTAKA

Abror, Abd. Rachman. 1993. Psikologi Pendidikan. : Tiara Wacana. Yogyakarta

Arikunto, Suharsimi. 2003, Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Yogyakarta Bumi Aksara

Arifin, Z. (2011). Penelitian Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Arko Pujadi. (2007). Business & Management Journal Bunda Mulia. Jurnal FE (Vol: 3, No.2). Hlm 42-43

Depdiknas. (2005). Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 19 tahun 2006 Tentang Standar Nasional Pendidikan.

Dimyati & Mudjiono. (2006). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.

Djamarah, S. B. (2005). Guru dan Anak Didik dalam Interaksi Edukatif: Suatu Pendekatan Teoritis Psikologis. Jakarta: Rineka Cipta.Gredler,

Margaret E. Bell. Belajar dan Membelajarkan, PT. Raja Grafindo Persada. Jakarta

Hadikusumo, Kunaryo, dkk. (1996). Pengantar Pendidikan. Semarang: IKIP Semarang Press

Hamalik, Oemar. 2000. Psikologi Belajar dan Mengajar. Sinar Baru Algensindo. Bandung

Koestoer, P. 1983. Dinamika dalam Psikologi Pendidikan. Erlangga. Jakarta

Nasution. (2004). Sosiologi Pendidikan. Jakarta: PT Rineka Cipta.

Newstrom, Keith Davi S & John W. 1996. Perilaku dalam organisasi. : Erlangga. Jakarta

Oemar, Hamalik. (2000). Psikologi Belajar dan Mengajar. Bandung : Sinar Baru Algesindo.

Purwanto. (2002). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.

Pidarta, Made. 1995. Peranan Kepala Sekolah Pada Pendidikan Dasar. Gramedia. Jakarta

Prijodarminto, Soegeng. 1994. Disiplin Kiat Menuju Sukses. Abadi. Jakarta

Rakhmat, J. (2008). Psikologi Komunikasi. Bandung: Remaja Rosdakarya Offset.Reksohadiprodjo, Sukanto dan T. Hani Handoko. 1994. Organisasi Perusahaan Teori.: Erlangga. Jakarta

Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta

Sudjana, Nana. 1989. Teori-teori untuk Pengajaran. Lembaga Penerbit Fak. Ekonomi UI. Jakarta

Sutarto. 1995. Dasar-dasar Organisasi. Gajah Mada University Press. Yogyakarta

Sayuti, A. N. Hamid. 2000. Pedoman Penulisan Ilmiah untuk Tesis S 2 & S 3 serta kajian Teoritis. UNJ. Jakarta

Sulaiman, Dadang. 1988. Teknologi/Metodologi Pengajaran. Depdikbud RI. Dirjen Dikti. Jakarta

Sutisna, Oteng. Administrasi pendidkan dasar teoritis untuk praktek Profesional. Angkasa. Bandung

Sters, Ricard M.. 1994. Efektivitas Organisasi. Erlangga. Jakarta

Wursanto, I. C.. 1992. Manajemen Keguruan, Kainsius. Yogyakarta




DOI: http://dx.doi.org/10.30998/herodotus.v1i3.5870

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Nur Azizah

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

  Publisher:
Universitas Indraprasta PGRI

Address: Fakultas Pascasarjana | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. 
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Work Hours: 09.00 AM – 04.00 PM
Best hours to visit: From 9 am to 11 am or after 3 pm. The busiest times are between 11 am and 3 pm. 


  Creative Commons License
Herodotus : Jurnal Pendidikan IPS is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.