Building Regional Tourism Identity Through City Branding Logo
(1) Sekolah Tinggi Seni Rupa dan Desain Visi Indonesia
(2) Sekolah Tinggi Seni Rupa dan Desain Visi Indonesia
(3) Sekolah Tinggi Seni Rupa dan Desain Visi Indonesia
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adhikara, M. B., & Yusiana, R. (2021). Perancangan Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi (studi Kasus Pada Ud. Jananuraga Fish Di Kota Bekasi 2021). eProceedings of Applied Science, 7(5).
Anwar, A. Z. (2020). Makna dan Filosofi Dibalik Logo Baru Jogja Istimewah.
Budelmann, K., Kim, Y., & Wozniak, C. (2010). Brand identity essentials: 100 principles for designing logos and building brands. Rockport Publishers.
Fitri, N. D. (2021). Perancangan Video Destinasi Wisata Kulon Progo sebagai Pembentuk City Branding Daerah. ANDHARUPA: Jurnal Desain Komunikasi Visual & Multimedia, 7(01), 131-149.
Hadapiningrani, R. (2021). Perancangan Ulang Logo Desa Wisata Purwosari Sebagai Kesiapan Wajah Baru Destinasi Brand Setelah Pandemi Covid-19. AKSA: Jurnal Desain Komunikasi Visual, 5(1), 692-701.
Hananto, B. A. (2019). Perancangan Logo Dan Identitas Visual Untuk Kota Bogo. Titik Imaji, 2(1).
Lastri, D., Utomo, P., & Trianto, A. (2019). Analisis Slogan di Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah KORPUS, 3(2), 145-156.
Mawangi, S. G. (2019). Desain Logo City Branding Kabupaten Bantul Sebagai Pembentuk Identitas Kota.
Mengenal Makna Logo Baru “Solo The Spirit of Java”. (2022, 12). Retrieved from surakarta.go.id: https://surakarta.go.id/?p=28217
PPID UTAMA KABUPATEN BANTUL. (n.d.). Logo City Brand Bantul. Retrieved from ppid.bantulkab.go.id: https://ppid.bantulkab.go.id/logo-city-brand-bantul/
Pujileksono, S. (2015). Metode penelitian komunikasi kualitatif. Jatim: Kelompok Intrans Publishing.
Ramadhani, R., & Zulfebriges, Z. (2020). City Branding Kota Muntok sebagai Kota Wisata Sejarah. Prosiding Manajemen Komunikasi, 6(2), 229-235.
Said, A. A. (2019). Mendesain Logo. TANRA jurnal desain komunikasi visual fakultas seni dan desain, Vol 6, No 3, hal. 159-168. http://dx.doi.org/10.26858/tanra.v6i3.13014
Sudibya, B. (2018). Wisata desa dan desa wisata. Jurnal Bali Membangun Bali, 1(1), 22-26.
Wheeler, A. (2018). Designing Brand Identity fifth edition : an essential guide for the whole branding team. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Widyaswara, B. Y., Wibawa, B. M., & Hakim, M. S. (2018). Perancangan Logo dan Slogan Kabupaten Trenggalek Sebagai Media City Branding. Jurnal Sains dan Seni ITS, 7(1), 23-25.
Weaver, D. B., & Lawton, L. J. (2013). Resident perceptions of a contentious tourism event. Tourism Management, 37, 165-175.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/jd.v11i2.16520
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Muhammad Ikhsan Revadoni, Mugi Raharjo, Raden Hadapiningrani Kusumohendrarto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Editorial Office:
Institute for Research and Community services (LPPM)
Universitas Indraprasta PGRI
Address: Campus A Building 3, 2nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia.
Phone: (021) 7818718 – 78835283 ext. 123
Work Hour: 09.00 AM – 08.00 PM | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Jurnal Desain is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.