PENGARUH KEBIASAAN MEMBACA DAN DISIPLIN DIRI TERHADAP KEMAMPUAN MENULIS TEKS DESKRIPSI BAHASA INGGRIS
(1) 
(*) Corresponding Author
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Ahuja, G. C., & Ahuja, P. (2010). Membaca Efektif dan Efisien. Bandung: Kiblat Buku Utama.
Akhadiah, S. (2002). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
Andrews, B. R. (1903). Habit. The American Journal of Psychology, 14(2), 121–149.
Barnet, B., & Ellison, S. (1996). 365 Ways to Help Your Children Grow. Illinois: Naperville.
Bryne, D. (1991). Teaching Writing Skill. London: Longman.
Elizabeth Hurlock. (1997). Psikologi Perkembangan Suatu Pendekatan Sepanjang Rentang Kehidupan. Jakarta: Penerbit Erlangga. Jakarta: Erlangga.
Hamalik, O. (2017). Psikologi Belajar dan Mengajar (10th ed.). Yogyakarta: Sinar Baru Algesindo.
Hasibuan. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia. In Manajemen Sumber Daya Manusia.
Kartono. (2009). Pengembangan Materi Guru Sekolah Dasar. Surakarta: Mata Padi Pressindo.
Kirshner, H. S. (2013). The Power of Habit. Cognitive And Behavioral Neurology, 26(1), 50–51. https://doi.org/10.1097/WNN.0b013e31828644a1
Nurgiyantoro, B. (2010). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: BPFE.
Palani, K. K. (2012). Promoting Reading habits and creating literate society. Journal of Arts,Science & Commerce, 2(1).
Rofiuddin, A. (2001). Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia di Kelas Tinggi. Malang: Universitas Negeri Malang.
Sasmita, R. (2018). Pengaruh Minat Belajar dan Disiplin Diri terhadap Prestasi Belajar Bahasa Inggris. Inference: Journal of English Language Teaching, 1(1), 70–79. Retrieved from https://journal.lppmunindra.ac.id/index.php/inference/article/view/3818
Siagian, S. P. (2015). Manajemen Sumber Daya Manusia. In Jakarta : Bumi Aksara.
Slamet, S. Y. (2008). Dasar-dasar Keterampilan Berbahasa Indonesia. Surakarta: UNS Press.
Somadayo, S. (2011). Strategi dan Teknik Pembelajaran Membaca. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sukardi, D. K. (1987). Bimbingan Karir di Sekolah-sekolah. Jakarta: Balai Pustaka.
Sunarti, & Subana, M. (2000). Strategi Belajar Mengajar Bahasa Indonesia. Bandung: Pustaka Setia.
Suyadi. (2013). Strategi Pembelajaran Pendidikan Karakter. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Tampubolon, D. P. (1987). Kemampuan Membaca Teknik Membaca Efektif dan Efisien. Bandung: Angkasa.
Tampubolon, D. P. (1993). Mengembangkan Minat dan Kebiasaan Membaca pada Anak. Bandung: Angkasa.
Tarigan, H. G. (2008). Membaca sebagai suatu Keterampilan. Bandung: Angkasa.
Wijaya, C., & Rusyan, T. (2004). Kemampuan Dasar Guru dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/inference.v2i1.5365
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published by:
Universitas Indraprasta PGRI
Address: Kampus A Building 2, 3rd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia.
Phone: +62 (021) 7818718 – 78835283 | Close in sunday and public holidays in Indonesia
Work Hours: 09.00 AM – 08.00 PM
Best hours to visit: From 9 am to 11 am or after 3 pm. The busiest times are between 11 am and 3 pm.
INFERENCE: Journal of English Language Teaching is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License