PERAN KEPALA SEKOLAH DALAM MENINGKATKAN PROFESIONALISME GURU DI SMP MUHAMMADIYAH 36 JAKARTA SELATAN
(1) Universitas Indraprasta PGRI
(2) Universitas Indraprasta PGRI
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Indonesian)References
Cess A, Klaassen. (2010). An International Journal of Research and Studies Teaching and Teacher Education. Vol. 18.
Daryanto, M. (2010). Administrasi Pendidikan.Jakarta:Rineka Cipta.
Hartono. (2004). Statistik Untuk Penelitian.Yogyakarta:PT. Pusaka Pelajar.
Hidayat, Syarif dan Asroi. (2013). Manajemen Pendidikan. Tangerang: PT. Pustaka Mandiri.
Husaini, Usman. (2009). Metodologi Penelitian Sosial.Jakarta:PT. Bumi Aksara.
Inayati, Nurul Latifatul. (2014). Peran Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru di Sekolah Menengah Pertama (SMP) Muhammadiyah 3 Kaliwungu dan SMP Muhammadiyah 6 Kendal.
Minsun, Shin. (2012). Jounal International of Education Whole Teachers Crisis: Examining preservice Student Teachers Perceptions of Professionalism.Vol. 4, No. 4.
Mulyasa, E. (2004). Menjadi Kepala Sekolah Profesional dalam Konteks Menyukseskan MBS dan KBK. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya.
Mu’min, Abdul. (2011). Peranan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru di SDI Al-Ihsan Bambu Apus Pamulang.
Murtafiah, Tsani. (2008). Peranan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Profesionalisme Guru di MIN Panjang Ambarawa.
Rivai, Veithzal dan Murni, Sylviana. (2009). Education Management: Analisis Teori dan Praktik. Jakarta: PT. Raja Grafindo.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/rdje.v6i2.5899
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Publisher :
Universitas Indraprasta PGRI
Pusat Kajian Ilmu Ekonomi (PUSKANOMI)Adress : Kampus B | Jl. Raya Tengah No.80, RT.6/RW.1, Gedong, Kec. Ps. Rebo, Kota Jakarta Timur, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13760
Work Hours : 09.00 AM – 09.00 PM
RDJE Stats
Visitors RDJE (Research and Development Journal of Education) Since March 15'Th 2020
RDJE (Research and Development Journal of Education) - is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).