PROFIL KEDISIPLINAN SISWA DI SMP NEGERI 9 TAMBUN SELATAN
(1) Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka
(2) Universitas Muhammadiyah Prof. Dr. Hamka
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Indonesian)References
Alawiyah, T., Supriatna, E., & Yuliani, W. (2019). Pengaruh Motivasi Intrinsik dan Kesadaran Metakognitif terhadap Prestasi Akademik Siswa. Journal of Innovative Counseling : Theory, Practice, and Research, 3(02), 91–98. Retrieved from https://journal.umtas.ac.id/index.php/innovative_counseling/article/view/571
Harahap, F. (2014). Pengaruh Tingkat Kedisiplinan Pegawai Dalam Efektivitas Kerja di Universitas Medan Area.
Huzaifah, P. (2011). Penegakan disiplin siswa di SMK al-hidayah Ciputat. Skripsi. UIN Syarif Hidayatullah Jakarta.
Pipin. (2020). Penanaman Nilai-Nilai Karakter Disiplin pada Siswa SDN 2 Lepar Pongok . 1-73.
Satiawati, N. S. (2015). Pengaruh Disiplin Belajar dan Lingkungan Belajar terhadap Prestasi Belajar Akuntansi Siswa Kelas X Program Keahlian Akuntansi SMKN 1 Bantul Tahun Ajaran 2009/2010. Yogyakarta: FISE UNY.
Sugiarto, A. P., Suyati, T., & Yulianti, P. D. (2019). Faktor Kedisiplinan Belajar Pada Siswa Kelas X SMK Larenda Brebes. Mimbar Ilmu, 24(2), 232-238.
Suharso, Dkk. (2019). Profil Kedisiplinan Peserta Didik Kelas VIII SMP Negeri 1 Cilawu Garut. Vol. 2 No. 5, 204-212.
Sulistyono, J. (2022). Buku Panduan Layanan Konseling Kelompok Pendekatan Behavioral (Untuk Mengatasi Kedisiplinan Masuk Sekolah). Nusa Tenggara Barat: Pusat Pengembangan Pendidikan dan Penulisan Indonesia.
Syaharuddin, S. (2020). Pembelajaran Sejarah Lokal di Sekolah.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/rdje.v9i2.17847
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Publisher :
Universitas Indraprasta PGRI
Pusat Kajian Ilmu Ekonomi (PUSKANOMI)Adress : Kampus B | Jl. Raya Tengah No.80, RT.6/RW.1, Gedong, Kec. Ps. Rebo, Kota Jakarta Timur, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13760
Work Hours : 09.00 AM – 09.00 PM
RDJE Stats
Visitors RDJE (Research and Development Journal of Education) Since March 15'Th 2020
RDJE (Research and Development Journal of Education) - is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).