Pengaruh Model Pembelajaran Elaborasi terhadap Hasil Belajar Matematika

Heriyati Heriyati(1*)

(1) Informatika, Universitas Indraprasta PGRI
(*) Corresponding Author

Abstract


The aim of this research is to show the effect of the use of elaboration learning model on mathematics learning outcomes. The research uses experiment method, with sample of 30 people taken by employing a simple random sampling technique. The instrument used is a multiple-choice test. The test of comparative hypothesis is conducted using t-test. The result of hypothesis test, namely learning outcomes of students taught using elaboration learning model are higher than those of students not taught using elaboration learning model.



Keywords


Elaboration Learning; Mathematics Learning Outcomes;

Full Text:

PDF (Indonesian)

References


Dimyati dan Mudjiono. (2013). Belajar dan Pembelajaran. Edisi ke-5 Jakarta: Rineka Cipta.

Djamarah, Syaiful Bahri.(2011). Psikologi Belajar. Edisi ke-3. Jakarta: Rineka Cipta

Uno, Hamzah B. (2010). Model Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.

Syah, Muhibbin. (2010). Psikologi Pendidikan dengan Pendekatan Baru. Edisi ke-16 Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Rusefendi, E.T. (2006). Pengantar Kepada Guru Mengembangkan Kompetensinya dalam Pengajaran Matematika untuk Meningkatkan CBSA. Bandung: Tarsito.

Sudjana, Nana.(2013). Penilaian Hasil Belajar Mengajar. Edisi ke-17. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Sukmadinata, Nana Syaodih.(2010). Metode Penelitian Pendidikan. Edisi ke-6. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

Waruwu Tahadodo, (2010). Pengaruh Strategi pembelajaran dan motivasi belajar terhadap Hasil Belajar. Jurnal Saintech. 2 (3) Hal: 2086-9681.




DOI: http://dx.doi.org/10.30998/sap.v2i1.1574

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 SAP (Susunan Artikel Pendidikan)

 

SAP (Susunan Artikel Pendidikan) indexed by:




Lisensi Creative Commons
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional.


View My Statis


Flag Counter