ANXIOUS AND BORED; STUDENT ACADEMIC BURNOUT REVIEWED FROM SOLUTION FOCUS BRIEF COUNSELING
(1) 
(2) Universitas Indraprasta PGRI
(3) Universitas Indraprasta PGRI
(4) Universitas Negeri Malang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ashsari, N. A. (2022). Hubungan antara Academic Self-Efficacy dengan Academic Burnout pada Siswa Kelas XII di SMAN 4 Surakarta.
Dewi, T. A. P., & Sadjiarto, A. (2021). Pelaksanaan pembelajaran daring pada masa pandemi covid-19. Jurnal basicedu, 5(4), 1909-1917.
Fadhli, T., & Siregar, I. K. (2020). Solution Focused Brief Counseling Teknik Thought Stoping Untuk Mengatasi Kecamasan Diri Terhadap Isu Virus Corona-19. Biblio Couns : Jurnal Kajian Konseling Dan Pendidikan, 3(1), 1–9. https://doi.org/10.30596/bibliocouns.v3i1.4816
Haryadi, R., & Selviani, F. (2021). Problematika pembelajaran daring di masa pandemi Covid-19. Academy of Education Journal, 12(2), 254-261.
Mulawarman, M., Munawaroh, E., & Nugraheni, E. P. (2016). Effectiveness of solution focus brief counseling approach (SFBC) in developing student career adaptability. COUNS-EDU: The International Journal of Counseling and Education, 1(1), 9-14.
Oktasari, M., Andriani, R., & Stevani, H. (2022). Academic Burnout Siswa Pada Masa Pandemi Covid-19 Ditinjau Dari Jenis Kelamin. TERAPUTIK: Jurnal Bimbingan dan Konseling, 5(3), 333-337.
Radhitya, T. V., Nurwati, N., & Irfan, M. (2020). Dampak pandemi Covid-19 terhadap kekerasan dalam rumah tangga. Jurnal Kolaborasi Resolusi Konflik, 2(2), 111-119.
Ramadhani, E., & Sari, S. P. (2021). Konseling Singkat Berfokus Solusi Untuk Mengurangi Burnout Selama Belajar Dari Rumah Pada Siswa. Counsenesia Indonesian Journal Of Guidance and Counseling, 2(02), 166-177.
Rusandi, M. A., Sugiharto, D. Y. P., & Sunawan, S. (2019). Effectiveness of solution-focused group counseling to improve planned happenstance skills of student. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 7(1), 30-34. https://doi.org/10.29210/127600
Sumandiyar, A., & Nur, H. (2020). Membangun hubungan sosial masyarakat di tengah pandemi covid-19 di Kota Makassar. Prosiding Nasional Covid-19, 74-81.
Sumintono, B., & Widhiarso, W. (2014). Aplikasi model Rasch untuk penelitian ilmu-ilmu sosial (edisi revisi). Trim Komunikata Publishing House.
Suranata, K., & Prakoso, B. B. (2020). Program web-based SFBC untuk mereduksi kecemasan akademik siswa saat pandemi COVID-19; sebuah pilot studi. JPPI (Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia), 6(2), 47-52.. https://doi.org/10.29210/02020609
Transiana, E. (2019). Pengaruh Academic Stress, Achievement Motivation, Dan Perceived Social Support Terhadap Academic Burnout Siswa Smk Negeri “X” Surabaya (Doctoral dissertation, Universitas Airlangga).
Yamali, F. R., & Putri, R. N. (2020). Dampak covid-19 terhadap ekonomi indonesia. Ekonomis: Journal of Economics and Business, 4(2), 384-388.. https://doi.org/10.33087/ekonomis.v4i2.179
Yusron, I. R. (2016). Efektifitas Konseling Singkat Berfokus Solusi Untuk Meningkatkan Engagement Siswa Yang Menunjukkan Gejala Burnout: Studi Kuasi Eksperimen terhadap Santri Kelas XII Madrasah Aliyah Persis 31 Banjaran Tahun Ajaran 2015/2016 (Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia).
Zalukhu, J. (2021). Dampak pandemi Covid-19 terhadap psikologis masyarakat. Jurnal OSF PREPRINTS, 03-23
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/rdje.v9i1.14839
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Publisher :
Universitas Indraprasta PGRI
Pusat Kajian Ilmu Ekonomi (PUSKANOMI)Adress : Kampus B | Jl. Raya Tengah No.80, RT.6/RW.1, Gedong, Kec. Ps. Rebo, Kota Jakarta Timur, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 13760
Work Hours : 09.00 AM – 09.00 PM
RDJE Stats
Visitors RDJE (Research and Development Journal of Education) Since March 15'Th 2020
RDJE (Research and Development Journal of Education) - is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).