Bilingual Module Innovation with Saintific-Based Regulated Learning Self Strategy
(1) Universitas Muhammadiyah Palembang
(2) Universitas Muhammadiyah Palembang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agusta, E. & Djukri. (2015). The Development and Implementation of Biology Teaching Kits Using Self Regulated Learning (SRL) Strategies. Cakrawala Pendidikan, 3, 378-389.
Arnyana, I. B. P. (2008). Pengembangan Model Pembelajaran Bilingual Preview-Review Dipandu Strategi STAD dalam Pembelajaran Sains di SMA. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran Undiksha. Diakses dari https://saidnazulfiqar.files.wordpress.com/2011/10/pengembangan-model-pembelajaran-bilingual.pdf
Borg, W.R. & Gall, M.D (1989). Educational Research: An Introduction, Fifthy Edition. New York: Longman.
Corebima, A. D. (2006). Pembelajaran Biologi yang Mmemberdayakan Kemampuan Berpikir Siswa. Makalah disajikan pada Pelatihan Strategi Metakognitif pada Pembelajaran Biologi untuk Guru-guru Biologi SMA di Kota Palangkaraya, 23 Agustus 2006.
Grotzer, T. & Mittlefehldt, S. (2012). The Role of Metacognition in Students’ Understanding and Transfer of Explanatory Structures in Science. Springer Journal, 40, 1878-0482.
Harry. (2008). Pembelajaran Matematika dan IPA dalam Bahasa Inggris di SMP. Diakses dari http://203.130.242.190/artikel/105.
Hernawan, A.H, Permasih, & Dewi L. (2012). Pengembangan Bahan Ajar. Artikel. Diakses Pada Hari Senin 11 April 2016, pukul 17.00 WIB dari http://file.upi.edu/Direktori/FIP/JUR._KURIKULUM_DAN_TEK._PENDIDIKAN/194601291981012 PERMASIH/PENGEMBANGAN_BAHAN_AJAR.pdf.
Jumadi. (2003). Pembelajaran Kontekstual dan Implementasinya. Makalah disampaikan pada workshop sosialisasi dan implementasi kurikulum 2004. Yogyakarta: FMIPA UNY.
Matlin, M.W. & Geneseo, S. (2009). Cognitive Psychology Seventh Edition International Student Version. John Wiley & Sons (Asia) Pte Ltd.
Ozsoy, G. (2011) An Investigation of the Relationship between Metacognition and Mathematics Achievement. Asia Pasific Educ. Rev. (2011) 12:227-235 DOI 10.1007/s12564- 010-9129-6.
Puspita, M., Sumarni, W., & Pamelasari, S.D. (2014). Pengembangan Modul Bilingual Bergambar terhadap Minat Belajar Siswa pada Tema Energi di Alam Sekitar. Unnes Science Education Journal 3 (2) (2014). Semarang: Jurusan IPA Terpadu, FMIPA Universitas Negeri Semarang.
Sanjaya, Wina. (2008). Kurikulum dan Pembelajaran, Teori dan Praktik Pengembangan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP). Jakarta: Kencana Prenada.
Sari, A., Awal, R., & Zaputra, R. (2013). Studi Pembelajaran Biologi Bilingual di Kelas XII SMA N Plus Provinsi Riau. Jurnal Bio Lectura, Vol.1 No.1, Oktober 2013. Riau: FKIP Universitas Lancang Kuning.
Soemarwoto, Otto. (2002). Ekologi Lingkungan Hidup dan Pembangunan. Jakarta: Djambatan.
Whitebread, D., & Cárdenas, V., G. (2012). Self-regulated Learning and Conceptual Development in Young Children: The Development of Biological Understanding. Springer Journal, 40, 1878-0482.
Winarsih, Varia. (2009). Psikologi Pendidikan. Medan: Latansa Pers.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/formatif.v9i1.2918
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Publisher: Institute for Research and Community Services (LPPM) Universitas Indraprasta PGRI Kampus A Building 3, 2nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. |
![Creative Commons License](https://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
View My Stats