Evaluation and Restructuring National Education Standards
(1) Universitas Indraprasta PGRI
(2) Universitas Indraprasta PGRI
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asrijanty. (2019). Hubungan akreditasi sekolah, hasil ujian nasional, dan indeks integritas ujian nasional. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 4 (1).
Baez-Hernandez., Raul Andres. (2019). Impact of instructional alignment workshop on teachers’ self-efficacy and perceived instruction performance. Education Reform Journal, 4 (1).
Baker Bruce D. (2018). How Money Matters for Schools, School Finance Series. Published July 17, 2018.
Carroll Joy & Genea N. Alexander (2020). The Teachers’ Standards in Primary Schools. Sage Publications Ltd, London.
Content Standards. https://intime.uni.edu/content-standards.
Gandhawangi, S. (2023). Tumbuhkan Pemikiran Kritis pada Peserta Didik (Kompas, 15 Maret 2023). Tersedia di https://www.kompas.id/baca/humaniora/2023/03/14/tumbuhkan-pemikiran-kritis-pada-peserta-didik.
Honeycutt, M. (2022). Standards-Based Education: Overview & Importance, 2022. (https://study.com/academy/lesson/standard-based-education-definition-importance.html)
Mead, M. (2018), Critical Thinking in the Classroom: A Practical Guide, e-book.
Kemendikbudristek. (2022). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 5 Tahun 2022 Tentang Standar Kompetensi Lulusan Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Kemendikbudristek. (2022). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 16 Tahun 2022 Tentang Standar Proses Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Kemendikbudristek. (2023). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 22 Tahun 2023 Tentang Standar Sarana dan Prasarana Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Kemendikbudristek. (2023). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 47 Tahun 2023 Tentang Standar Pengelolaan Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Kemendikbudristek. (2022). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 56 Tahun 2022 Tentang Standar Pendidikan Guru.
Kemendikbudristek. (2022). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 7 Tahun 2022 Tentang Standar Isi Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Kemendikbudristek. (2022). Peraturan Menteri Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi Republik Indonesia Nomor 21 Tahun 2022 Tentang Standar Penilaian Pendidikan Pada Pendidikan Anak Usia Dini, Jenjang Pendidikan Dasar, dan Jenjang Pendidikan Menengah.
Pemerintah RI. (2021). Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 57 Tahun 2021 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
Sapto Irawan, Umbu Tagela, Yustinus Windrawanto. (2020) Hubungan akreditasi sekolah dan supervisi oleh kepala sekolah dengan kualitas sekolah. Jurnal Akuntabilitas Manajemen Pendidikan, 8 (2), 165-174.
Zahidi, Saadia, et.al. (2020) The Future of Jobs Report 2020. The World Economic Forum.
Heru Triyono N. (2018). Contribution of Thoughts on National Education Standards Reconstruction Study, Balitbang Kemendikbudristek.
Elizabeth Wahyu Margareth, Indira Agus Hermanto, Suwito Eko Pramono (2019). Improvement of teacher competence in the industrial revolution era 4.0. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, International Conference on Science and Education and Technology (ISET 2019), vol. 443.
Sarah Schwartz. (2023). What’s the Purpose of Standards in Education? An Explainer. https://www.edweek.org/teaching-learning/whats-the-purpose-of-standards-in-education-an-explainer/2023/07.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/formatif.v14i1.22679
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Publisher: Institute for Research and Community Services (LPPM) Universitas Indraprasta PGRI Kampus A Building 3, 2nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
View My Stats