Pedagogical Communication Analysis in Training Scientific Articles Writing
(1) IKIP Siliwangi
(2) Universitas Pendidikan Indonesia
(3) Universitas Pendidikan Indonesia
(4) Universitas Pendidikan Indonesia
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Budiwan, J., & Suswandari, M. (2021). Pelatihan menulis artikel ilmiah jurnal terakreditasi Sinta dan terindeks Scopus dalam mengembangkan kompetensi profesional dosen. Educate: Journal of Community Service in Education, 1(1), 9. https://doi.org/10.32585/educate.v1i1.1797
Chen, M., & Loisa, R. (2018). Komunikasi Pedagogi dalam Pengembangan Diri Siswa-Siswi SMA. Jurnal Koneksi, 2(1).
Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methodes Approaches. Pustaka Pelajar.
Danie, S. (2017). Peran Komunikasi Guru secara Pedagogik di English First Samarinda dalam Membimbing Siswa Program Highflyers Berbahasa Inggris yang Baik. Dunia Komunikasi: Jurnal Ilmu Komunikasi Universitas Mulawarman, 5(3), 553–565.
Donev, D. S. (2018). Emotional Exchange in Pedagogical Communication using Interaktive Methods. Educational and Self Development, 13(3).
Fauziya, D. S. (2020). Penilaian Artikel Ilmiah Mahasiswa Berdasarkan Sistem Evaluasi Arjuna. Diglosia: Jurnal Pendidikan, Kebahasaan, Dan Kesusastraan Indonesia, 4(2), 232–240.
Hasanudin, C., Fitrinaingsih, A., Rosyida, F., Noeruddin, A., & Umaidah. (2021). Pelatihan Menulis Artikel untuk Jurnal Nasional Terakreditasi dan Mengirim Melalui Open Journal System (OJS). Indonesian Journal Of Community Service, 1(3), 549–555.
Kemenritek/BRIN. (2020). Pendampingan Penulisan Artikel Ilmiah.
Mirzagitova, A. L., Ilin, A. G., & Ibatova, A. . (2017). The Role of Knowledge and Pedagogical Communication in Modern Society. Quid, 1(1), 1613–1617.
MP, P. (2018). Komunikasi Pedagogik dan Literasi untuk Pembelajaran yang Memanusiakan. Https://Pasca-Mp.Uad.Ac.Id/Komunikasi-Pedagogik-Dan-Literasi-Untuk-Pembelajaran-Yang-Memanusiakan/.
Mulyana, D. (2017). Ilmu Komunikasi: Suatu Pengantar. Remaja Rosdakarya.
Sastromiharjo, A., & Febtiani, D. A. (2020). The Realization of the Principles of Conversation in the Teachers and Students’ Speech in Indonesian Classroom Interaction. 438(Aes 2019), 203–206. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200513.045
Subekti, A. S. (2021). Pelatihan Menulis Artikel Ilmiah dan Mengirimkannya ke Jurnal Ilmiah. Jurnal Pengabdian UntukMu NegeRI, 5(2), 32–38. https://doi.org/10.37859/jpumri.v5i2.2724
Susetyo, S., Basuki, R., & Noermanzah, N. (2020). Peningkatan Profesionalisme Guru Bahasa Indonesia di Kabupaten Musirawas Sumatera Selatan Melalui Pelatihan Menulis Artikel Jurnal Ilmiah. ABDI: Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Masyarakat, 2(1), 28–34. https://doi.org/10.24036/abdi.v2i1.35
Urbayatun, S., D. (2017). Modul Pelatihan Komunikasi Pedagogis untuk Mewujudkan Literasi SMIC (Spiritual, Moral, Interpersonal, Cultural. Deepublish.
Zen, S. P., & Dkk. (2015). Sistem Informasi Sekolah. Yayasan Sukma.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/scope.v9i1.23753
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 SCOPE : JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License