he Use of Wordwall Web Applications in Improving English Vocabulary
(1) Universitas Indraprasta PGRI
(2) Universitas Indraprasta PGRI
(3) Universitas Indraprasta PGRI
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aidah, Nur, and N. N. (2022). “Analisis Penggunaan Aplikasi Wordwall Pada Pembelajaran Ipa Kelas Iv Di Sdn Ciracas 05 Pagi.” Pionir: Jurnal Pendidikan, 11 (2), 167–24.
Alkamel, M. A. A., & Chouthaiwale, S. S. (2018). The
Use of ICT Tools in English Language Teaching
and Learning: A Literature Review. Journal of
English Language and Literature (JOELL), 5(2),
–5.
Arimbawa, I. G. P. A. (2021). “Penerapan Wordwall Game Quis Berpadukan Classroom Untuk Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Belajar Biologi.” Indonesian Journal of Educational Development, 2 (2), 324–332. https://ojs.mahadewa.ac.id/index.php/ijed/article/view/1236.
Arsini, N. N., Santosa, M. H., & Marsakawati, N. P. E.
(2022). Hospitality school students' perception on
the use of Wordwall to enrich students' work-ready
vocabulary mastery. Elsya: Journal of English
Language Studies, 4(2), 124–130.
Arumsari, Andini Dwi, Bustomi Arifin, and Z. D. R. (2017). Pembelajaran Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini Di Kec Sukolilo Surabaya. Jurnal PG-PAUD Trunojoyo : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Anak Usia Dini, 4 (2), 133.
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak Covid 19 Terhadap Implementasi Sekolah. Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(1), 55-61.
Falahudin, I. (2014). “Pemanfaatan Media Dalam Pembelajaran.” Jurnal Lingkar Widyaiswara, 1 (4), 104–117.
Hamid, Mustofa Abi et al. 2020. Media Pembelajaran. ed. Tonni Limbong. Medan: Yayasan Kita Menulis.
Hanafi Halid Dkk. Profesionalisme Guru Dalam Pengelolaan Kegiatan Pembelajaran Di Sekolah. Yogyakarta : Cv Budi Utama, 2021.
Hartatiningsih, Dwi. 2022. “Meningkatkan Penguasaan Vocabulary Bahasa Inggris Dengan Menggunakan Media Wordwall Siswa Kelas Vii Mts. Guppi Kresnomulyo.” Action : Jurnal Inovasi Penelitian Tindakan Kelas dan Sekolah 2(3): 303–12.
Ismayati, Warda Latifah, and T. S. (2020). “Using Wordwall to Improve English Vocabulary Mastery: Systematic Review.” Konstruktivisme : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 12 (2), 120–131.
Kaltsum, Honest Ummi. 2017. “Pemanfaatan Alat Peraga Edukatif Sebagai Media Pembelajaran Bahasa Inggris Sekolah Dasar.” In The 6th University Research Colloquium, Magelang: Universitas Muhammadiyah Magelang, 19–24.
Maduwu, Byslina. 2016. “Pentingnya Pembelajaran Bahasa Inggris Di Sekolah.” Jurnal Warta Edisi 50(3): 10.
Mahyudi, A. (2022). Penggunaan Media Wordwall dalam
Meningkatkan Penguasaan Bahasa Baku Siswa di Sekolah Menengah Pertama. Ulil Albab: Jurnal Ilmiah Multidisplin, 1(6), 1687–1694.
Maimunah, M. (2016). “Metode Penggunaan Media Pembelajaran.” Al-Afkar : Jurnal Keislaman & Peradaban, 5 (1).
Na’imah. (2022). Urgensi Bahasa Inggris Dikembangkan Sejak Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6 (4)(2564–72).
Okfia, Wahyutri, and I. J. (2021). “Konstruktivis Teori Dalam Pengenalan KosaKata Bahasa Inggris Dengan Menggunakan Flashcard Di Taman Kanak-Kanak.” Jurnal Pendidikan Tambusai, 5 (1), 163–171.
Pohan, A. E. 2021. Konsep Pembelajaran Daring Berbasis Pendekatan Ilmiah. Sarnu Untung.
Rachmawaty, Mia. 2017. “Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Dinding Kata (Word Wall).” Jurnal Indria: Jurnal Ilmiah Pendidikan Prasekolah dan Sekolah Awal 2(1): 28–44.
Rahmawati, A. P., & Wijayanti, P. R. (2022).
Implementing Joyful Learning Strategy Using Wordwall in Order to Improve Reading Comprehension Skills. Proceedings Series on Physical & Formal Sciences, 3(2001), 32–35. https://doi.org/10.30595/pspfs.v3i.261
Rahmi, L., & Angraina, D. (2021). Training on utilization
of Wordwall media as online-based learning assessment for elementary school teachers 08 Supayang. Sumatra Journal of Disaster, Geography and Geography Education, 5(2), 144–149.
Shiddiq, J. (2021). “Inovasi Pemanfaatan Word-Wall Sebagai Media Game-Based Learning Untuk Bahasa Arab.” JALIE: Journal of Applied Linguistics and Islamic Education, 5 (1), 151–168.
Silvia, Komang Sella, I Wayan Widiana, and Dewa Gede Firstia Wirabrata. 2021. “Meningkatkan Kosakata Anak Usia Dini Melalui Media Wordwall.” Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Undiksha 9(2): 261.
Sugiyono, P.D. (2019). Metode Penelitian: Pendekatan kuantitatif, kualitatif, R&D (Cetakan ke 26). Bandung : CV Alfabeta, 1-334
Wijaya, I. K. 2015. (2015). “Pembelajaran Bahasa Inggris Di Sekolah Dasar.” Bahtera : Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 14 (2), 120–128.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/scope.v8i2.20457
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 SCOPE : JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License