The Students’ Misconceptions in Using Three-tier Multiple Choice Diagnostic Test on the Angle Relationships
(1) Universitas PGRI Yogyakarta
(2) SCOPUS ID: 57212465049, Universitas PGRI Yogyakarta.
(3) Universitas Negeri Yogyakarta
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arikunto, S. (2012). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan (Edisi 2; R. Damayanti, ed.). Jakarta: Bumi Aksara.
Fitrianingrum, A. M., Sarwi, & Astuti, B. (2017). Penerapan Instrumen Three-Tier Test untuk Mengidentifikasi Siswa SMA pada Materi Keseimbangan Benda Tegar. Jurnal Phenomenon, 07(2), 88–98. https://doi.org/ISSN: 2088-7868
Gurel, D. K., Eryilmaz, A., & McDermott, L. C. (2015). A Review and Comparison of Diagnostic Instruments to Identify Students’ Misconceptions in Science. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 11(5), 989–1008. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1369a
Hammer, D. (2000). Student resources for learning introductory physics. American Journal of Physics, 68(S1), S52–S59. https://doi.org/10.1119/1.19520
Herutomo, R. A., Edi, T., & Saputro, M. (2014). Analisis Kesalahan dan Miskonsepsi Siswa Kelas VIII pada Materi Aljabar. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Pengajaran, 1(2).
Mohammad Nuh. (2013). Salinan Lampiran Permendikbud No 69 Tahun 2013. 1–253.
Mubarak, S., Susilaningsih, E., & Cahyono, E. (2016). Pengembangan Tes Diagnostik Three Tier Multiple Choice Untuk Mengidentifikasi Miskonsepsi Peserta Didik Kelas Xi. Journal of Innovative Science Education, 5(2), 101–110.
Mujib, A. (2017). Identifikasi Miskonsepsi Mahasiswa Menggunakan CRI pada Mata Kuliah Kalkulus II. Mosharafa, 6(2), 181–192. https://doi.org/ISSN:2086-4280
Permendiknas No 22 Tahun 2006. (2006). Permendiknas no 22 tahun 2006 tentang Standar Isi. Chest, 25(1), 1–14. Retrieved from http://www.ramr.org/articulos/volumen_8_numero_2/casuistica/casuisticas_emangioendotelioma_epitelioide_de_pleura.pdf%0Ahttps://www.hindawi.com/journals/crira/2017/5972940/%0Ahttp://www.echeat.com/free-essay/Understanding-the-Basics-of-American-Football-31
Pesman, H., & Eryilmaz, A. (2010). Development of a Three-tier Test to Assess Misconceptions About Simple Electric Circuits. Journal of Educational Research, 103(3), 208–222. https://doi.org/10.1080/00220670903383002
Rahmawati, N. K., & Kusuma, A. P. (2019). Hubungan Pemahaman Konsep Aritmatika Sosial Dengan Hasil Belajar IPS Materi PPH. Buana Matematika : Jurnal Ilmiah Matematika Dan Pendidikan Matematika, 9(1:), 1–6. https://doi.org/10.36456/buana_matematika.9.1:.1976.1-6
Sarlina. (2015). Miskonsepsi Siswa terhadap Pemahaman Konsep Matematika pada Pokok Bahasan Persamaan Kuadrat Siswa Kelas X5 SMA Negeri 11 makassar. MaPan: Jurnal Matematika Dan Pembelajaran, 3(2), 194–209.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D) (21st ed.). Bandung: ALFABETA.
Wahidah S., S. N., Kusairi, S., & Zulaikah, S. (2017). Diagnosis Miskonsepsi Siswa SMA di Kota Malang pada Konsep Suhu dan Kalor Menggunakan Three Tier Test. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 2(3), 95. https://doi.org/10.29303/jpft.v2i3.295
Wiyono, F. M., Sugiyanto, S., & Yulianti, E. (2016). Identifikasi Hasil Analisis Miskonsepsi Gerak Menggunakan Instrumen Diagnostik Three Tier Pada Siswa Smp. Jurnal Penelitian Fisika Dan Aplikasinya (JPFA), 6(2), 61.
Zhao, Z. (2013). An Overview of Studies on Diagnostic Testing and its Implications for the Development of Diagnostic Speaking Test. International Journal of English Linguistics, 3(1), 41–45. https://doi.org/10.5539/ijel.v3n1p41
Ziadatul Malikha, M. F. A. (2018). Analisis Miskonsepsi Siswa Kelas V-B MIN Buduran Sidoarjo pada Materi Pecahan ditinjau dari Kemampuan Matematika. Mathematics Education Journal, 1(2), 75–81.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/formatif.v12i1.9641
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Publisher: Institute for Research and Community Services (LPPM) Universitas Indraprasta PGRI Kampus A Building 3, 2nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
View My Stats