Geometry Learning Design for Facilitate Pancasila Student Profile Critical Reasoning Dimensions of Elementary School Students
(1) Universitas PGRI Semarang
(2) PGRI Semarang University
(3) Universitas PGRI Semarang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aditomo, A. (2021). Nilai-nilai Pancasila dalam Pembelajaran Merdeka Belajar. Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan RI, 13. http://ditpsd.kemdikbud.go.id/upload/filemanager/download/merdeka-belajar/Merdeka-Belajar-Profil-Pelajar-Kurikulum-Pancasila.pdf
Aprianti, D. A., & Hidayat, S. (2016). Desain Didaktis Pengelompokan Bangun Datar Untuk Mengembangkan Komunikasi Matematis Siswa Kelas II Sekolah Dasar. PEDADIDAKTIKA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 3(1), 150–158.
Bwalya, D. (2019). Influence of Geogebra on Students’ Achievement in Geometric Transformations and Attitude towards Learning Mathematics with Technology. Journal of Education and Practice, 10(13), 25–36. https://doi.org/10.7176/jep/10-13-04
Flevares, L. M., & Schiff, J. R. (2014). Learning mathematics in two dimensions: A review and look ahead at teaching and learning early childhood mathematics with children’s literature. Frontiers in Psychology, 5(MAY), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2014.00459
Kemendikbud Ristek. (2021). Profil Pelajar Pancasila. Kementrian Pendidikan Dan Kebudayaan, 1-108. http://ditpsd.kemdikbud.go.id/hal/profil-pelajar-pancasila
Kenedi, A. K., Hendri, S., Ladiva, H. B., & Nelliarti. (2018). Kemampuan Koneksi Matematis Siswa Sekolah Dasar dalam Memecahkan Masalah Matematika. Jurnal Numeracy, 5(2), 226–235.
Mariatul Kibtiyah, A. (2022). PENGGUNAAN MODEL PROJECT BASED LEARNING (PJBL) DALAM MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERNALAR KRITIS PADA MATERI MENGKLASIFIKASIKAN INFORMASI WACANA MEDIA CETAK SISWA KELAS 5 SEKOLAH DASAR. INOPENDAS: Jurnal Ilmiah Kependidikan, 5(2), 82–87. https://doi.org/10.24176/jino.v5i2.7710
Negoro, R. A., Hidayah, H., Subali, B., & Rusilowati, A. (2018). Upaya Membangun Ketrampilan Berpikir Kritis Menggunakan Peta Konsep Untuk Mereduksi Miskonsepsi Fisika. Jurnal Pendidikan (Teori Dan Praktik), 3(1), 45. https://doi.org/10.26740/jp.v3n1.p45-51
Nindiasari, H., Novaliyosi, & Subhan, A. (2016). Desain Didaktif tahapan Kemampuan dan Disposisi Berpikir Reflektif Matematis berdasarkan Gaya Belajar. Jurnal Kependidikan, 46(November), 219–232. https://doi.org/10.21831/jk.v46i2.10681
Nurulaeni, F., & Rahma, A. (2022). Analisis Problematika Pelaksanaan Merdeka Belajar Matematika (Vol. 2, Issue 1). https://unu-ntb.e-journal.id/pacu
Pandu, R., Purnamasari, I., & Nuvitalia, D. (2023). Pengaruh Pertanyaan Pemantik Terhadap Kemampuan Bernalar Kritis dan Hasil Belajar Peserta Didik. Pena Edukasia, 1(2), 127–134. https://journal.cvsupernova.com/index.php/pe
Putrawangsa, S. 2018. Desain Pembelajaran : Design Research sebagai Pendekatan Desain Pembelajaran. Mataram: CV. Reka Karya Amerta.
Raharjo, S., Saleh, H., & Sawitri, D. (2020). Analisis Kemampuan Penalaran Matematis Siswa dengan Pendekatan Open–Ended dalam Pembelajaran Matematika. Paedagoria: Jurnal Kajian, Penelitian Dan Pengembangan Kependidikan, 11(1), 36–43. https://doi.org/10.31764/paedagoria.v11i1.1881
Rizky Amelia Farah, B. (2018). PEMBELAJARAN MATEMATIKA MATERI GEOMETRI DI SD AL HIKMAH SURABAYA.
Rusnaini, R., Raharjo, R., Suryaningsih, A., & Noventari, W. (2021). Intensifikasi Profil Pelajar Pancasila dan Implikasinya Terhadap Ketahanan Pribadi Siswa. Jurnal Ketahanan Nasional, 27(2), 230. https://doi.org/10.22146/jkn.67613
Saputra, H. (2020). Kemampuan Berfikir Kritis Matematis. Perpustakaan IAI Agus Salim Metro Lampung, 2(April), 1-7.
Simbolon, S., Sapri, S., & Sapri, S. (2022). Analisis Kesulitan Belajar Siswa Kelas IV Materi Bangun Datar di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(2), 2510-2515. https://doi.org/10.31004/edukatif.v4i2.2081
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/formatif.v13i2.17754
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Publisher: Institute for Research and Community Services (LPPM) Universitas Indraprasta PGRI Kampus A Building 3, 2nd Floor | Jl. Nangka No. 58 C (TB. Simatupang), Kel. Tanjung Barat, Kec. Jagakarsa, Jakarta Selatan 12530, Jakarta, Indonesia. |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
View My Stats