SPACE PROGRAM FOR LEARNING LAB DESIGN BASED ON PARENTS’ TENDENCY TO ENCOURAGE CHILDREN’S MULTIPLE INTELLIGENCES
(1) Universitas Pradita
(2) Universitas Pradita
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Indonesian)References
Ardiana, R. (2022). Pembelajaran Berbasis Kecerdasan Majemuk dalam Pendidikan Anak Usia Dini. MURHUM: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 3(1), 1–12. https://doi.org/10.37985/murhum.v3i1.65
Kadarwati, S. (2017). Mengembangkan Kecerdasan Anak Usia Dini Melalui Pembelajaran Berbasis Pendidikan Kreatif. Jurnal Studi Islam, 2(1), 43–66.
Lalujan, K. V., Krismayani, O., & Manajang, T. Y. (2019). Kecerdasan Anak Usia Dini ditinjau dari Perspektif Teori Kecerdasan Howard Gardner. OSFPREPRINTs, 1(1), 12–23.
Nulhakim, L., & Berlian, L. (2020). Investigation of Multiple Intelligence of Primary School Students. Jurnal Inovasi Pendidikan IPA, 6(1), 101–113. https://doi.org/10.21831/jipi.v6i1.29478
Permana, A. S., Suryani, N., & Hidayat, R. (2022). Perancangan Sekolah Ramah Anak pada SDN Pondok Cina 1 dengan Pendekatan Fleksibilitas Ruang di Kota Depok. LAKAR Jurnal Arsitektur, 05(02), 141–153.
Pratama, F. M., & Suryani, N. (2020). Perancangan Ruang Publik Terpadu Ramah Anak di Lingkungan Padat Penduduk. LAKAR Jurnal Arsitektur, 03(02), 112–117.
Prima, E. (2017). Penerapan Pembelajaran Anak Usia Dini Berbasis Kecerdasan Majemuk (Multiple Intelligences). YINYANG: Jurnal Studi Islam, Gender Dan Anak, 12(2), 213–233. https://doi.org/10.24090/yinyang.v12i2.2017.pp213-233
Rakhmawati, I. (2015). Mengembangkan Kecerdasan Anak melalui Pendidikan Usia Dini. ThufuLA: Jurnal Inovasi Pendidikan Guru Raudhatul Athfal, 3(1), 40–57. https://doi.org/10.21043/thufula.v3i1.4729
Ratnasari, A. (2023). Peningkatan Kreativitas Anak Umur 7-8 Tahun melalui Pendampingan Sesi Aktivitas Ibadah Anak Daring. Servirisma: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(1), 11–22. https://doi.org/https://doi.org/10.21460/servirisma.2023.31.26
Ratnasari, A., Diandra, N., Diandra, P. K., Mawarni, I. A. S. D., Michal, M., & Angelina, A. (2023). Membangun Kecerdasan Interpersonal Anak melalui Pendampingan Sesi Aktivitas Kelompok pada Ibadah Anak. Prosiding Sendimas, 8, 45–51.
Rofiah, N. H. (2016). Menerapkan Multiple Intelligences dalam Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jurnal Dinamika Pendidikan Dasar, 8(1), 69–79.
Sadiku, M. N. O., Musa, S. M., Ajayi-Majebi, A., & Adebo, P. O. (2020). Interpersonal Intelligence: An Introduction. International Journal of Trend in Research and Development, 7(4), 7–10.
DOI: http://dx.doi.org/10.30998/lja.v7i1.22347
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Department of Architecture Faculty of Engineering and Computer Science Universitas Indraprasta PGRI Address: Jl. Raya Tengah No. 80, Kel. Gedong, Kec. Pasar Rebo, Jakarta Timur 13760 , Jakarta, Indonesia. |
|